全日本聾唖連盟による仮訳
国際障害同盟 設置要項 (2002年2月)
設置目的
運営要綱
各会員組織は会長(議長)ともう一人の幹部役員の2名によって代表される。会議には必要に応じて通訳者、個人介助者などを同席させることが出来る。
全ての決定事項は、会員の満場一致の合意によって決まる。
会長は3回の会議の期間中その任務にあたる。2回目の会議において、次期会長候補者が選出され、この候補者は、3回目の会議終了後に、会長としての任務に就く。
会計業務は、立候補し、他の会員により承認された一会員組織が担当する。全般的な運営は新任会長が任命する。
IDAとして大きな企画や活動に参加する場合、IDAを代表してその運営にあたるため、会員組織の中から特定の組織を任命することが出来る。
2002年2月
Mission Statement
Rules of Association
Each organization will be represented by two persons, the President/Chair and another senior officer, with interpreters and personal assistants, as necessary.
Decisions will be made upon unanimous approval of the members.
The President will serve for three meetings. At the second meeting a successor will be elected to take office after the third meeting.
Fiscal affairs will be administered by one of the member organizations volunteering, and approved by the other members. General Administration will be carried out by such persons as are nominated by the Incoming President.
If IDA decides to be involved in projects and larger activities, a member organization may be designated to be responsible for the management on behalf of IDA.
February 2002
国際障害同盟設置要項(2002年2月)
最終更新 2002年8月3日
財団法人 全日本聾唖連盟